13 enero 2010

LA LEY DEL ‘9’ Y OTRAS DUDAS


Debate desde hace semanas la afición del CE Sabadell alrededor de lo problemas de gol que arrastra el equipo esta temporada. Problemas de cara a la portería rival focalizados básicamente en sus delanteros, en sus ‘9’, en los que por experiencia y contrato están llamados a esta tarea. Un debate, dicho de paso, que algunos remontamos hasta la pretemporada, cuando aún no había aterrizado por aquí Arnal y todas las cartas del año se centraban en Joel y en el recuperado Fran. Pues bien, meses después, el bagaje es de un gol entre los tres, el marcado por Arnal en Alicante, aunque fuera con reivindicación incluida en cuanto a la autoría.

Ahora, con el ‘mercado de invierno’ en marcha, muchos confiaban en que los responsables deportivos del club ‘rastrearían’ hasta conseguir un refuerzo para esta posición de ‘killer’ de área. Pero no será así. La cantinela-versión desde el club sigue siendo la misma: Falta tanto gol, como llegada. Y con esa fe ciega en las cualidades de Arnal, Joel y Fran -aunque este último lleva jornadas fuera de juego- la ‘carta a los Reyes Magos’ ha acabado trayendo a Eneko. Un jugador de banda, de 25 años, y con experiencia, básicamente, en Tercera, aunque sabe lo que es jugar –de manera testimonial- con el primer equipo del Real Zaragoza y en Segunda B esta temporada en las filas del Deportivo Alavés.

Capítulo a parte merece la cesión de Jesús García al Terrassa FC. No entraré a discutir si es lo mejor para el jugador –véase lo de disponer de minutos-, que no lo dudo, ni si el CE Sabadell pierde mucho o poco con su salida, que lo desconozco. Simplemente, me remito a algunas opiniones que ya se han generado entre los aficionados en los diferentes foros. ¿Qué gana el CE Sabadell echándole una mano al eterno rival? ¿Es la mejor opción la de ‘dar aire’ a un equipo que agoniza día tras día? Pues eso. Dicho queda. Y por cierto, ¿alguien se ha planteado ponerle alguna cláusula para que no pudiera jugar el derby de la próxima semana?

1 comentario:

  1. Gràcies a Facebook he anat a parar aquí i crec que tindré l'honor de ser el primer en posar un comentari al teu bloc, que per altre banda promet.

    En quant a lo del davanter. Que falta gol és una cosa evident -1 gol entre els tres davanters en una volta i un partit de la segona és un bagatge molt lamentable-, però hauríem de veure si el problema gros és dels davanters o dels migcampistes, o del sistema de joc. Quantes ocasions clares fallen Joel i Arnal -no compto a Fran perquè juga menys minuts que Àlex Ruiz xD- per partit? Cap o una, només recordo la de Joel davant el Vilajoiosa. Veient això, no tota la culpa són dels davanters, perquè aquests marquin li han d'arribar pilotes i bons centros des de la banda, cosa que no fem ni de bon tros.
    També podríem parlar d'una espècie de 'gafe', perquè tret de Diego Torres fa 9-10 anys que no tenim un golejador -per sobre dels 15 gols per temporada- a Segona B. Potser és que els davanters quant venen aquí noten massa la pressió o ves a saber què, pero alguna cosa extranya passa.

    En quant a Eneko i Jesús Garcia, el primer no es un golejador i si el que necessitem són gols, no se perquè l'hem fitxat. O es que Axel té els dies comptats? Veurem si ens sorprèn i trobem el Pradas d'aquesta temporada, però les referències que m'han donat d'aquest noi no són gaire esperançadores. I en quant a la cessió de Jesús Garcia al Terrassa, hi ha gent dins el club que té el don per prendre totes les decisions erroniament. Que el noi necessita minuts a Segona B és evident. A més un defensa amb molta projecció -si el cap el té on l'ha de tenir...- i crec que podem tenir central per els propers anys. Però per quin motiu hem d'ajudar al Terrassa? De veritat és que no ho entenc. I a sobre jugarà la setmana que ve el 'derby'. Es pa' flipar!

    PD.: Per cert, perquè escrius els articles en castellà? Simple curiositat.

    ResponderEliminar